Ik hoop dat je een droogstoof bedoelt, een broedstoof is te vochtig.
maar het ligt eraan, Gaan de champignons in hun geheel, of in schijfjes in de stoof, en hoe ik zijn die schijfjes dan.
Het beste kun je ze een dagje laten staan, dan wegen en nog een paar uur terugzetten en weer wegen. is het gewicht hetzelfde dan kun je er van uitgaan dat alle vocht er uit is, is het gewicht lager dan moeten ze nog terug, en weeg je ze later nog eens tot het gewicht hetzelfde blijft
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Deze vraag is voor een werkstuk biologie waarin staat dat we een broedstoof gebruiken. Dat zou dus wel moeten dan. We zijn van plan om de champions doormidden te snijden te wegen en dan in de stoof te doen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Op het lab waar ik stage heb gelopen heeft iemand een keer een soortgelijk experiment moeten doen, een paar tips:
- snij de paddenstoelen in plakjes van ongeveer 1cm dik, dit droogt veel sneller
- gebruik een rooster om op te drogen of als dit niet mogelijk is een met keukenpapier beklede bak zodat het vocht weg kan of kan worden opgenomen door het papier
-leg de schijfjes los van elkaar De eerste keer dat ze het probeerde lagen de plakjes te dicht op elkaar, kon het vocht niet meer weg en zat er vervolgens schimmel op... en ik kan je vertellen dat dat niet lekker ruikt.
anneliez
10 jaar geleden
oke die stoof zal wel kloppen dan, , en in combinatie met de opmerkingen van gemmatimona moeten jullie er wel uitkomen nu. en als je keukenpapier gebruikt, kijk dan af en toe of het niet te vochtig wort, en vervang het dan. Mij lijkt plakjes van een halve cm nog beter eigenlijk