Mijn Yucca krijgt gele bladeren. Hoe kan dat?

Ik geef hem 1x per 2 weken minimaal water volgens advies van de bloemen- en plantenzaak.
Ik geef dan ook een beetje Pokon voor kamerplanten.

5 maanden geleden
in: Flora
2.5K
jc54
5 maanden geleden
Mogelijk te weinig water en te veel Pokon.
Pieterke
5 maanden geleden
Bedankt voor je reactie @jc54.
Ritsuka
5 maanden geleden
Te veel licht, te weinig licht, verkeerde pot (geen afwatering).
Kan vanalles zijn, je geeft te weinig informatie.
Pieterke
5 maanden geleden
@Ritsuka: Bedankt voor je reactie. Ik heb alles gedaan zoals mij door de winkelier is verteld. Pot is goed met afwatering. Het licht is voldoende, niet te licht en niet te donker. Hij heeft het 9 maanden uitstekend gedaan maar krijgt nu ineens gele bladeren.

Het beste antwoord

Krijgt je Yucca plant gele bladeren dan is te veel water waarschijnlijk de oorzaak. Bij een Yucca met geel blad is de potgrond te nat, laat de grond eerst helemaal uitdrogen voor je weer water geeft.
De Yucca slaat veel water op in zijn stam, en heeft daardoor weinig water nodig. De belangrijkste regel bij het water geven is: geef liever te weinig dan te veel. In de winter moet de potgrond helemaal zijn opgedroogd voor je weer water mag geven. Dit komt neer op eens per 4 á 6 weken water geven.
5 maanden geleden
Pieterke
5 maanden geleden
Bedankt voor je reactie.