Wat is dat voor een plant?

Stekje uit Suriname gekregen, eerste info was sambong, maar google lens zei hibiscus. Blad is circa 15 cm lang en 8cm breed. Wat is dat dan?

Picture for question
6 maanden geleden
in: Flora
1.2K
TurfGraver
6 maanden geleden
Doe dat nou niet.
https://www.nvwa.nl/nieuws-en-media/nieuws/2022/07/21/nvwa-neem-geen-planten-mee-vanaf-je-vakantieadres
Amadea
6 maanden geleden
Voor de duidelijkheid: gaat het om alleen de groene bladeren, of hebben die witte bloembladen er ook mee te maken?
Cella72
6 maanden geleden
Ik kreeg het plantje.
Bloem achter is solar lichtje.
TurfGraver
6 maanden geleden
"Ik kreeg het plantje." Dus?
Zeg dan tegen de gever: Doe dat nou niet!
Zie link waarom niet. ;)
Z512099
6 maanden geleden
Mogelijk toch het blad van een Hibiscus (er zijn 220 soorten), een bloem ervan of wat informatie van de stekje-gever had nuttig geweest.

Geef als eerste antwoord