Hoe kun je het beste riet (phragmites australis, zie afbeelding) drogen?

Ik heb al vele droogbloemen verzameld om leuke dingen mee te maken, bv lampionnetjes van de Lampionplant, papaver Judaspenning enz.. Nu wil ik graag dit mooie riet met de pluimen drogen. Mijn vraag is, moet ik het blad eraf halen en ze in bossen op de kop hangen of kan ik ze gewoon in een droge vaas zetten met of zonder blad? Wie heeft hier ervaring mee?

Picture for question
8 maanden geleden
in: Flora

Het beste antwoord

Verzamel het riet in bundels. Zoek een goed geventileerde, droge plek om de rietbundels op te hangen. Hang de bundels ondersteboven aan de basis, zodat de zaadkoppen naar beneden wijzen. Hierdoor kan vocht ontsnappen en wordt schimmelgroei voorkomen.
SimonV
8 maanden geleden