Kunnen bloembollen door een klaverveld heen groeien?

Ik wil een insectvriendelijke maar makkelijk te onderhouden tuin maken. Mijn idee was om bloembollen de planten die in het voorjaar uitkomen. bijenmix te zaaien die in de zomer uitkomen en het hele jaar door als groene ( en insectvriendelijke) optie er een klaverveld overheen te hebben. Maar overleven de bloemen het wel tussen de klavers?

9 maanden geleden
in: Flora

Antwoorden (1)

Ja hoor, dat gaat prima. Vóór we die bloemen gingen cultiveren, groeide in het wild ook alles door elkaar. Er zullen wel soorten zijn die het moeilijk hebben, en anderen die juist goed floreren. En zich dus elk jaar vermeerderen. Hangt helemaal af van de hoeveelheid zon, de grondwaterstand, de voedingstoestand van de grond etc. De samenstelling van je veldje zal daarom langzaamaan veranderen. Heeft dus wel wat onderhoud nodig. Elk jaar de bramen en bandnetels verwijderen is wel het minste, en aan het eind van de zomer misschien een keertje maaien. Daarmee verwijder je ook de opkomende boompjes. Als het vochtige en rijke grond is, is de kans wel groot dat binnen een paar jaar alles wordt overheerst door gras. Dan zal je helaas wat drastischer moeten ingrijpen.
9 maanden geleden