Welke boom is dit?

5 mei in Dierenrijk Mierlo geweest. Daar stonden overal zulke mooie bomen. Ik wil graag weten welke boom dit is.
- meertakkig
- heel veel roze bloemetjes. De bloemetjes zagen eruit als katjes. (Heel veel kleine bloemetjes die dan één "katje" vormden)
- de meeste bomen hadden nog helemaal geen blad, deze waren alleen roze gekleurd. Sommige hadden wel wat blad, dit zag er uit als het blad van een conifeer.

Picture for question
een jaar geleden
in: Flora
1.5K

Antwoorden (1)

Dat is een Tamarisk.
Een ideale struik voor de kuststreek, verdraagt zoute lucht en hevige wind.
Aan de overhangende takken bloeien de pluimachtige roze bloemen.
De Schubachtige bladeren zijn klein waardoor er weinig verdamping is en de planten goed tegen de droogte kunnen. Na de bloei verschijnen er doosvruchten.
Toegevoegd op 06 mei 2022 15:15: tekst
Plaatje bij antwoord
een jaar geleden
NadineZ90
een jaar geleden
Heel erg bedankt!
Z512099
een jaar geleden
Graag gedaan :-)