Hoeveel water moet je kuipplanten geven in de winter?

Goedemiddag, kuipplanten moet je in de winter zeer weinig water geven maar de meeste kuipplanten hier zijn mediterrane planten en daar regent het toch net veel in de winter? Waarom moet men ze hier dan droger houden terwijl je de temperatuur hier 's winters even laag houdt als ginder?

3 jaar geleden
in: Flora
1.6K

Antwoorden (1)

Er zit toch een behoorlijk verschil in licht en temperatuur tussen Nederland en het Mediterrane gebied. Alle planten hebben hier een rustperiode en zelfs de Mediterrane planten doen het rustig aan. Denk b.v. ook eens aan de orchideeën die na een koele rustperiode en stilstand ineens weer volop bloemen geven en dat jaren lang kunnen volhouden. Ook Mediterrane planten zoals een Strelitzia Reginae en een Bougainvillea doen het op zijn best als ze in de winter niet verzopen worden. Weinig water dus.
Zorg ervoor, dat de pot net niet droog staat en altijd een klein beetje vochtig aanvoelt.