Wat voor een boom is dit?

Zie deze boom hier en daar staan hier in Spanje (Catalonië). Weet alleen niet goed hoe ik hem moet omschrijven dus kan ook niet vinden wat het is. Maar ik vind het een bijzondere boom dus ben benieuwd wat het is.

Picture for question
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
in: Flora
1.3K
anneliez
3 jaar geleden
er bestaan apps, zoals plantnet, dan maak je een foto van de plant of boom en de app vergelijkt hem met andere foto's en geeft aan wat het zou kunnen zijn

Antwoorden (1)

Dat is een bloeiende Agave.
. . .
Geen boom dus, maar een Agave Americana. Ook wel bekend als de Honderdjarige Aloë. Het duurt acht tot twintig jaar voordat deze slechts één keer bloeit. Uit de uitlopers ontstaan nieuwe rozetten en daardoor blijft de succulente plant toch in leven.
Toegevoegd op 03 augustus 2020 20:33: tekst
Amadea