Hoe heet deze boom met grote vlezige bladeren en iets wits wat mogelijk bloemen zijn?

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
in: Flora
2.2K
Cella72
3 jaar geleden
Met smartphone foto maken en misschien weet Google app Lens het juiste antwoord. Gebruik ik ook als ik een onbekende bloem zie. Soms zitten ze fout, meestal goed.
Succes!
Amadea
3 jaar geleden
Is het een in Nederland staande boom die nú in bloei staat? Of is de foto ergens anders en/of in een andere maand gemaakt?
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Je kan de app "plantsnap" ofzoiets installeren. Dan neem je met de app een foto en probeert de app via die foto te achterhalen om welke plant/boom het gaat.

Antwoorden (1)

Volgens mij is het geen boom maar een sierheester. Daarom was een antwoord vinden zo lastig. Jammer dat je niet reageert op het verzoek de foto nader toe te lichten. Maar waar die het meest op lijkt is op een

Callicarpa. De Nederlandse naam ervoor is Schoonvrucht. Deze bloeit onopvallend in de periode juni-juli met rozig witte bloemen en krijgt vervolgens in oktober of november opvallende paarse bessen.
Amadea