Welke bloem is dit in mijn kweekbakje?

Ik was van plan om cactussen uit zaaltjes op te kweken in mijn kweek bakje. Helaas gaf ik wat te veel water en ontstond er schimmel wat het kiemen van de zaadjes niet bevordert.

Ik had de hoop een beetje opgegeven maar toen gebeurde er iets heel bijzonders. In de potgrond van m'n kweekbakje begon een klein paddenstoeltje te groeien ongeveer ter grootte van een (geel) spelden knopje. En de volgende dag toen ik opstond en in mijn kweekbakje keek was het piep kleine paddenstoeltje getransformeerd in een witte bloem op een groen steeltje van zo'n 5 cm hoog!! Ik kon m'n ogen niet geloven. En dat binnen een nacht.

Maar nu zou ik dus graag willen weten wat ik in hemels naam onbedoeld gekweekt heb. Ik hoor graag van jullie! Ben benieuwd.

Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
in: Flora
1.8K
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Wow die ziet er echt mooi uit, het lijkt zelfs wel een beetje nep. Maar het lijkt meer op een schimmel dan een bloem.
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Zou goed kunnen dat het eigenlijk een schimmel is.. De blaadjes zijn een beetje vliesachtig uit. Maar toch is hij erg mooi. Ik heb nooit eerder zo een gezien.

Het beste antwoord

Dat zou wel eens een Klein mestplooirokje kunnen zijn, Parasola misera.
Toegevoegd op 25 mei 2019 18:08: bron
Amadea
4 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Geweldig! Bedanktttttt