Kan ik allium millenium uit pot in de zomer, nu dus, in de tuin planten?

Ik heb ze in een potje gekocht maar er komen zoveel (verschillende soorten) bijen op af dat ik ze eigenlijk gewoon vast in de tuin wil om de beestjes te helpen. En kunnen ze vermeerderd worden of breiden ze zelf uit? Alvast bedankt.

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
in: Flora
3.2K

Antwoorden (1)

Allium 'Millennium' (sierui / ui / look / bieslook / pijpgras) : Ja hoor, geen probleem.
In de volle zon kan ook, normaal gesproken. Knip wel af en toe de blaadjes af , bieslook! over de sla, dan groeit het weer aan.
---Vermeerderen door te scheuren--- (plant uitgraven, kluit in tweeën delen en beide weer planten - beste in de lente delen). Na 4 jaar op een andere plek in de tuin zetten.

N.B. Voor iemand met balkon: je kunt ook de planten in een iets grotere pot verpotten, gaat ook jaren goed, wel op tijd verpotten weer daarna.
-----
Vergeet niet om meteen veel water te geven, overvloedig. De eerste dagen zeker herhalen. Pas als de plant echt geworteld is op de nieuwe plek kan deze zelf water vinden onder normale omstandigheden.
Toegevoegd op 29 juli 2018 20:37: tekst
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Top, dank u wel!