Ik ga op vakantie. Hoe kan ik de pitjes van mijn zonnebloem oogsten?

Ik heb een zonnenbloem (ongeveer 1 meter ) 117 dagen geleden geplant. Hij is al open en ik verwacht al snel pitjes. Helaas ga ik op vakantie dus kan ik dat niet meemaken. Is er een mogelijkheid waardoor ik de pitjes toch kan oogsten? En als die er is, hoe dan?

Als je info nodigt hebt over de bloem om antwoord te geven geef ik die wel
Zijn moet mijn zijn.
Ik bedoel dat in de titel in plaat van zijn er mijn moet staan
Hij is al iets van 10 dagen open

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
in: Flora
1.4K
paulus811
5 jaar geleden
Kun je het niet gewoon aan iemand vragen? De buren, familie of vrienden die dichtbij wonen?

Antwoorden (2)

Als de zonnebloem net open is, dan duurt het nog wel enkele weken voordat de bloem volgroeid is en de pitten rijp zijn. Als jij nu drie weken op vakantie gaat, dan heb je alleen iemand nodig die de zonnebloem water geef, en dan kun je zelf de pitten oogsten, ná je vakantie.
5 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
De zonnebloem is al iets van 10 dagen open.
jc54
5 jaar geleden
Gewoon laten staan, tot je terug bent van vakantie. Dat zal toch geen maanden gaan duren????
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Nee maar gaan vogeld dan niet de pitten op eten?
Helaas moet je de bloemen aan de plant laten uitbloeien en daarna het zaad laten rijpen.
Pas daarna kan het er af.
Te vroeg geplukt geeft alleen maar zaad dat niet kiemt.