Wanneer kan ik een stekje van een esdoorn uit de grond trekken en verplanten?

Ik zie voor mijn voordeur dat er een esdoorn (denk ik) op is gekomen in de richel tussen het trottoir en de rijweg. De gemeente brandt hier steeds alles weg dus wil ik dit 5 cm hoge boompje zo gauw mogelijk redden voor ze weer langs komen. Het is nu hartstikke droog dus durf ik hem nog niet uit te trekken. Wanneer kan het?

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
in: Flora
2K

Antwoorden (1)

Op zich is begin zomer geen slechte tijd. Veel keuze heb je niet: morgen kan de stek al verdwenen zijn...

Trek het stekje niet zomaar uit de richel maar probeer het met wortel en al te doen. Misschien moet je hiervoor een straatsteen verwijderen.
Plaats daarna het stekje in een grote pot met vochtige potgrond.
Zet de pot in een gebied dat een deel van dag zon heeft en geef de stek eenmaal daags water gedurende de eerste twee weken.
SimonV