Waar kan ik een houten bloembak het beste mee vullen?

In Zwitserland heb ik een houten bloembak gekocht die ik graag wil vullen met leuke bloemen. In de onderzijde van de houten bak is een gleuf gemaakt voor het afvoeren van overtollig water. Hoe kan ik de bak het beste vullen om te voorkomen dat het gaat rotten?

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
in: Flora
4.2K

Antwoorden (2)

Eerst een vuilniszak of soort vijverfolie aan de binnenkant van de bak, en onderin waar de gleuf zit wat gaten prikken.
Daarna kun je de bak gewoon vullen met potgrond en planten.
Als je kijkt in het tuincentrum zul je zien dat de houten bloembakken daar ook folie aan de binnenkant hebben.
5 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
+ potscherven over de gleuf, onder het folie en over de gaten in het folie leggen zodat deze gaten niet dicht kunnen slibben
Vul het met mooie eenjarige bloemen zoals ze ook in Zwitserland doen,en accepteer dat elke houten bak vroeg of laat slijt door vocht. In Duitsland vervangen veel mensen zelfs om de 2 jaar hun houten bakken,omdat nieuwe er nu eenmaal frisser uitzien.
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Dank voor jouw reactie. Het is een uitgeholde houten boomstam van meer dan 1 meter breed. Die ga ik natuurlijk niet na 2 jaar al vervangen, vandaar dat ik er alles aan wil doen om hem zo lang mogelijk mooi te houden.