Welke echte plant (niet van kunststof of stof) hoeft nooit water te hebben?

Ik weet heel zeker dat er een klein groen plantje bestaat dat echt helemaal nooit water hoeft te hebben. Ik wil het aan iemand cadeau doen die nog nooit planten heeft gehad en ze nu wel wil hebben.

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
in: Flora
1.8K
Reddie
6 jaar geleden
Blijf dromen.
Een plant bestaat (net als een mens) voor 90% uit water.
Zonder water geen groei. Alleen sterven door verdamping.
Amadea
6 jaar geleden
Een woestijnroos kun je geheel droog bewaren, maar die is grijsbruin. Wil je 'm groen zien worden dan heeft ie toch echt water nodig.

Antwoorden (3)

Ik weet niet welke antwoord je bedoeld, maar ik heb nu al zes jaar een cactus en hem zo een vier keer per jaar water gegeven. Hij staat er prachtig bij.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
De Pikaplant hoef je nooit water te geven. En nee, hij is niet van plastic. De makers bedachten een plant die leeft in zijn eigen afgesloten ecosysteem: een grote pot. Voeding, plant en water zitten vast hierin en maken hun eigen kringloop. Je hoeft hem dus nooit meer water hoeft te geven en hebt er meteen een design kamerplant bij.
6 jaar geleden
Rose of Jericho, (Selaginella lepidophylia )
Hoeft jaren geen water. Na toevoegen van water gaat hij binnen enkele uren open en wordt groen.