Wat voor palmboom is dit?

Ik heb deze palm 'gered' uit het grofvuil. I.v.m. de verzorging zou ik graag willen weten om welke soort het gaat.

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
in: Flora
1.2K
Amadea
6 jaar geleden
Dan zul je ons er eerst een (link naar de) foto van moeten laten zien.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Foto plaatsen misllukt steeds... ik probeer het nog eens.

Antwoorden (1)

Geen palmboom maar wel een tropische plant: een Dracaena marginata. Nederlandse naam is drakenbloedboom. Deze verbruikt kleine hoeveelheden water. Er mag geen laag water in de pot blijven staan, want dan kunnen de wortels en stam gaan rotten. 's Zomers hoef je maar één keer in de week water te geven, in de winter nog minder frequent. Hij doet het 't beste op een lichte plek, maar niet in de zon en niet op de tocht. Nachttemperatuur niet lager dan twaalf graden.
Amadea
6 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
aanvulling;
Behoort tot de aspergefamilie (Asparagaceae)