Hoe werkt plantenvoeding?

Ik moet voor een verslag voor biologie informatie hebben over plantenvoeding. Ik vroeg me af hoe plantenvoeding werkt(in dit geval heb ik het over vloeibaar plantenvoeding) alleen ik kon het nergens op internet vind kunnen jullie het voor me uitleggen?

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
in: Flora
1.3K

Antwoorden (1)

Planten hebben mineralen ( voedsel ) nodig om te leven en te groeien.
In vloeibare mest zitten deze mineralen in een oplosbare en opneembare vorm.
Via de wortels nemen planten water met daarin opgeloste mineralen op.
Ook kunnen planten mineralen, via hun blad opnemen.
Dit is wel speciale vloeibare mest, in een speciale verhouding