Hoeveel tijd zit er tussen zaaien en oogsten bij zonnebloemen, sojaplanten, raapzaad planten en olijfbomen?

Voor een werkstuk moet ik weten hoeveel tijd er zit tussen zaaien en oogsten bij die vier planten/bomen. De eenheid van de tijd maakt niet uit. Alvast bedankt!

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Flora
1.4K

Antwoorden (1)

De vraag is nogal eigenaardig vanwege de olijfbomen. Zonnebloemen, soja en raapzaad kan je zaaien en hetzelfde jaar nog oogsten. Het aantal maanden weet ik niet precies, maar grofweg geldt, dat je in het voorjaar kan zaaien en in de nazomer of herfst kan oogsten. Daar zit misschien wat tijd tussen. Echter, voordat je uit een olijvenpit, dat is hetzelfde als een olijvenzaadje kunt oogsten, ben je echt wel een paar jaren verder. Immers, een olijvenpit moet eerst kiemen en een klein plantje worden, daarna een boompje , dan vruchten gaan dragen, olijven in dit geval, en dan ben je vergeleken met je zonnebloemen echt wel,een aantal jaren verder!