Planten hebben co2 nodig om te groeien. Toen planten ontstonden waar kwam die CO2 vandaan?

Zuurstof was toen nog niet aanwezig maar hoe ontstond dan CO2

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Flora

Het beste antwoord

Het eerste leven ontstond in het water.
Levende wezens stoten CO2 uit.
Deze levende wezens konden gewoon onder water ademen ma stootten wel CO2 uit.
Door deze CO2 zijn de planten op aarde kunnen groeien.
En juist door die planten dat O2 als afvalstof hebben,
was het mogelijk voor de levende wezens om boven water te leven.
Door de levende wezens in het water was er dus CO2
en door die CO2 en planten waren er dus levende wezens op het land.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
wat pijnack zegt :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hallo, eencelligen zijn levende wezens.
Met levend wezens bedoel ik niet dieren he,
ook bv bacteriën zijn levende wezens en die zijn ook eencellig.

Andere antwoorden (4)

Dat was wel aanwezig. Hoe weet nemand, maar het was er wel.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat weten ze wel degelijk, zoals hugh zei.
De grootste uitstoot van CO2 komt van vulkanen. Er was dus CO2 in overvloed.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dit is het zelfde als wat was er eerder de kip of het ei
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat is niet waar, bovendien was waarschijnlijk het ei het eerst ivm evolutie.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
niet waarschijnlijk dat is zeker ,ook dinosauriers legden eieren en kippen bestonden toen nog niet
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
maar ook het kippenei was er eerst.
Door inslagen wat de aarde allemaal heeft te verduren heeft gehad .
En elke inslag had water en CO2 bij zich .
En door de eeuwen heen is er een proces onstaan waardoor het water en CO2 weer aan de oppervlakte kwam .
Dit was een tijdje terug op de tv .