mag een bedrijfsarts wegeren te praten met begeleiding erbij

ik ben al meerdere malen bij de bedrijfsarts geweest voor mijn schouder en zowel mijn begeleidster van stichting mee, vloer chef en personeelszaken hebben al meerdere malen gevraagd om een gesprek met mijn begeleidster erbij om dat ik steeds dicht klap bij de bedrijfsarts heeft de bedrijfsarts het recht om te weigeren dat mijn begeleidster van stichting mee erbij is

Toegevoegd na 1 week:
ik heb een gesprek met personeelszaken en mijn vloer chef gehad en ze hebben met de bedrijfsarts geregeld dat mijn begeleidster kan de volgende keer gewoon mee gaat

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Wetgeving
3.2K

Het beste antwoord

Je hebt het RECHT om een begeleider mee te nemen. Zeker als je problemen hebt met communiceren. Als het dus NODIG is dat je iemand bij je hebt, moet de bedrijfsarts wel een extreem goede reden hebben om dat te weigeren.

Je zou ook nog schriftelijk een verzoek kunnen indienen voor het meenemen van die begeleider, wégens het communicatief dichtklappen in zo'n gesprek. Je hebt namelijk wel recht om correct beoordeeld kan worden, en als jij zonder hulp niet goed uit kan leggen hoe het zit, dan heb jij die hulp gewoon nodig.

Ik zou het buitengewoon vreemd vinden als de bedrijfsarts die persoon weigert toe te laten. (gebeuren er dingen die het daglicht niet kunnen verdragen of zo? dat ie die persoon weigert?)

raar hoor! Ik mag tot nog toe gewoon mee met mijn partner. (de begeleiding moet wel de mond dicht houden en niet het gesprek over nemen als dat niet nodig is natuurlijk)

maar dat lijkt mij gezond verstand te zijn.

Succes en sterkte!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Iedereen heeft het recht te zwijgen. Maar ik zie niet in waarom een bedrijfsarts niet zou willen praten met jou met een begeleider erbij.
Een bedrijfsarts is er om jou zo goed mogelijk te begeleiden om zo snel mogelijk weer aan het werk te kunnen. Daar hoort in dit geval een begeleider bij.
Als jij het goedvind at er iemand bij is is het goed.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je mag je laten helpen door een vertrouwenspersoon die bij dichtklappen voor jou het woord mag doen. De kunst is echter wel om het zelf zeker te proberen. Kondig het wel altijd vantevoren aan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat is wel heel raar dat de bedrijfsarts dat niet wil. Ik vind het juist knap van je dat je iemand mee vraagt. Een bedrijfsarts moet toch juist jouw welzijn voor ogen hebben en zal een open gesprek met je willen hebben. En als dat alleen kan als jij iemand mee neemt, moet de bedrijfsarts daar geen problemen mee hebben.

Als de bedrijfsarts blijft weigeren, zou je iemand van personeelszaken of je baas de teamleider van de bedrijfsarts kunnen bellen. Een bedrijfsarts is ook gewoon een mens die voor een baas werkt en zich in moet zetten voor haar cliënten.
Het is wel iets dat je baas dan verder moet gaan doen. Als de bedrijfsarts blijft weigeren, kan jij ook even verder niets doen.