Mag ik mijn Nederlandse PGB ook gebruiken in Duitsland?

Ik heb een werk pgb toegewezen gekregen.Nou ken ik net over de grens een boerderij gevonden die de perfecte voorzieningen heeft voor mijn beperkingen.Mag ik mijn pgb aan de persoon in duitsland overmaken?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Wetgeving
1.4K

Het beste antwoord

Jazeker, maar wel even goed de regels erop nalezen.
De termijn van 6 weken moet je goed in de gaten houden.
Als ik het allemaal goed begrijp, kun je gewoon je gang gaan, maar als je langer dan 6 weken gebruik maakt van je PGB in Duitsland, moet je dat wel melden.

Meer te lezen in de link:
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Dat zou ik even navragen bij de vertrekker van uw pgb - komt u niet voor onaangename verrassingen te staan.

Toegevoegd na 25 seconden:
verstrekker natuurlijk - geen vertrekker
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
dat is een goede raad!
Ja, dat kan. Je moet het wel netjes melden aan het zorgkantoor, omdat in principe je PGB dan aangepast kan worden aan het in het buitenland geldende prijspeil. Voor Duitsland is dat gewoon 100%, maar stel ze toch maar op de hoogte, om toestanden achteraf te voorkomen.

Ik ken mensen die in het buitenland zijn gaan wonen en hun PGB meegenomen hebben, bij hen is wel een percentage gekort omdat ze in een land met lagere lonen zijn gaan wonen.

Stel deze vraag ook vooral aan Per Saldo: www.pgb.nl