Als iets niet in het wetboek staat, wil dat nog niet zeggen dat het niet erkend is. Sterker nog: er zijn zaken die niet "erkend" zijn, maar wel nuttig zijn, en door niemand worden betwist.

Iedereen zal het nut inzien van gebarentaal, en ik heb ook nog nooit iemand horen zeggen, dat hij gebarentaal maar onzin, of overbodig vond.

We gaan pas iets erkennen, of in een wet vastleggen, als dat ook echt nodig is.