Wat kan ik ondernemen tegen mijn bovenbuur die constant met hakken rondloopt en je zo kan volgen door het hele appartement? praten helpt niet

Dit is niet meer leefbaar.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Wetgeving
3.6K

Het beste antwoord

Ga naar buurtbemiddeling. Als dit niet helpt contact opnemen met de woningcorporatie en dan naar de politie. Hou een dossier bij: wanneer hoorde je welk geluid en hoe lang?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik denk dat het de enigste oplossing zal zijn, praten tegen marginale mensen lost niets op, die denken toch dat ze kunnen doen wat ze willen. Bedankt voor uw reacties alle maal.

Andere antwoorden (6)

Ga naar boven en vraag vriendelijk of ze pantoffels wil aandoen. leg rustig uit dat het ontzettend storend is.
Is het een huurwoning dan staat in het huurcontract meestal dat het niet is toegestaan harde vloerbedekking te leggen, vaak mag alleen zwevend parket. Trekt ze zich niets van je aan , klaag dan bij de huurbaas.

Toegevoegd na 4 minuten:
Ik zie zojuist pas dat praten niet helpt. Kijk het huurcontract erop na of er iets over vermeld staat, zo ja, ga dan voor een laatste poging en zeg gelijk dat je, als hij/zij hier niets aan doen wil, een klacht bij de verhuurder neerlegt. Het is dan zijn plicht te zorgen dat je woongenot van je woning hebt.
amc
13 jaar geleden
Koop appartement?
Praten met het bestuur van de VVE. Ze uitnodigen om te komen luisteren.
In het uiterste geval juridische stappen ondernemen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Cryofiel
13 jaar geleden
C+
je zegt dat praten niet helpt. Dus ik ga er vanuit dat je dit al uitvoerig geprobeerd hebt.

Misschien kun je haar een keer bij jou beneden laten luisteren terwijl er bij haar boven iemand rondloopt op hakken.
Mijn ervaring is dat mensen vaak niet eens door hebben hoe gehorig het soms is. Het is tenslotte erg simpel om die hakken even uit te doen als je binnen komt.
Misschien houdt ze er niet van om op kousevoeten te lopen. Koop dan als attent gebaar leuke slofjes voor haar.

Ik kan me voorstellen dat ze daar niet op zal lopen als ze bezoek heeft. Dat zou je dan als compromis kunnen nemen. Af en toe de hakken aanhouden bij een feestje oid.

Probeer eerst alles uit voor je verdere stappen onderneemt. Dat verpest echt de relatie.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
het tv programma "ruzie met je buren " inschakelen. .
:-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Overleg met buren is is altijd een eerste vereiste
om een geschil op te lossen.

Zijn alle wegen in redelijkheid en billijkheid doorlopen,
dan rest het de klachten eerst goed te omschrijven evt
mbv registratie apparatuur.

Er zijn bepalingen mbt plavuizen, parket, laminaat en andere systemen dat het volgens bepaalde richtlijnen
moet worden gelegd, als het al uberhaupt toegestaan is
om bovenomschreven vloerbedekkingen te leggen.

De regels kunnen verschillen per gemeente, per verhuurder en kunnen zelfs in een huurovereenkomst of koopcontract staan.

Meent u dat u ergens een vinger achter kunt krijgen
en juridisch sterk staat, overweeg dan stappen te ondernemen na eerst uw goede buur nog even de gelegenheid te geven om u tegemoet te komen in deze.

Het kan zelfs voorkomen dat uw goede buur de verharde of onjuist aangebrachte bedekking moet verwijderen.

Dan is het ander schoeisel aan trekken een goede keuze.

Als u hierna niets meer hoort van uw goede buur,
horen we dan nog wel wat van u?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Natuurlijk is praten vaak de beste oplossing.
Als dit niet leefbaar is, (en dat geloof ik graag) en je hebt ECHT alles(!) al geprobeerd, dan kun je het volgende overwegen. Als je zelf ook een vloerbedekking hebt met een harde ondergrond, doe dan precies hetzelfde als wat je hoort. Ga dus ook met hakken rondlopen in je appartement, zodra het geloop boven je begint. (en stop er ook weer mee, als het geloop stopt)

Dat lijkt op terugpesten, maar dat is het niet.
Het doel is gewoon:
- je maakt kenbaar dat je er last van hebt.
- je laat tevens horen in welke mate dit storend is, omdat je precies hetzelfde storende geluid maakt.
- je bovenbuur merkt dat hij/zij 'gevolgd" wordt, en jij precies hoort wat hij/zij doet. Veel mensen vinden dit ivm hun privacy niet prettig, en zullen er voor kiezen dat jij ze niet meer hoort.

Het feit dat je onder je buren woont, maakt in de overlast van het getik meestal niets uit. Je bovenbuur zal dus net zoveel last hebben van jouw geloop met hakken als jij.