Kan een deurwaarder bij een bank informatie loskrijgen over of een schuldenaar daar een rekening heeft met alleen zijn naam en adres?

Zo ja, waarom zou het openen van een Rabobank-rekening buiten je eigen regio dan deurwaarders op afstand kunnen houden, als ze alle vestigingen gewoon kunnen afbellen met de vraag "Heeft Pietje Jansen hier een bankrekening?"

http://www.adate.nl/echtscheiding/de-advocaat-en-u/beslagleging-beslag-recht/

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Wetgeving

Antwoorden (3)

ze kunnen niet zo maar bellen met de vraag of meneer huppeldepup uit de jofelejoppenstraat een rekening bij hun heeft.
waarom neem je niet de proef op de som en bel een filiaal ,geef je uit als deurwaarder en vraag het.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De bank heeft een centraal systeem. Hierin wordt alles wat noodzakelijk is bijgehouden van klanten. Dus een deurwaarder stuurt een brief naar het centrale punt van de bank om de informatie op te vragen. Hij hoeft hier voor echt niet alle lokale banken te benaderen
ronron1212
13 jaar geleden
Ik heb even de adviezen op deze pagina gelezen en ze komen mij zeer vreemd voor. Praat nergens over dan komen ze er ook niet achter. Ook de gegevens van de klanten van de Rabo zijn centraal opgeslagen dus als er beslag gelegd wordt komen ze er wel achter dus het lijkt mij redelijk zinloos. Kijk maar naar de belastingdienst die weet echt wel waar jij allemaal je geld hebt zitten. En dat doen ze niet door alle Rabobanken af te bellen.