Is het altijd toegestaan om een tweede huis in Duitsland te verhuren?

Mag je als Nederlander een tweede eigen huis in Duitsland altijd verhuren of zijn er regels vanuit de gemeente of landelijke overheid die de verhuur beperken of misschien zelfs verbieden?

13 jaar geleden
in: Wetgeving

Antwoorden (1)

Ha, die Paul;es811;

In grote lijnen staat het je in Duitschland als eigenaar van een huis vrij om dat te verhuren, behalve bij sociale huurwoningen. Ook de regels over huurbescherming lijken vrij sterk op de bij ons gebruikelijke.