Is een rechtbank verplicht een reden op te geven als zij de rechtszaak verplaatsen?

Ik ben de aanklager en de zaak is tot twee keer toe verzet. De eerste keer kreeg ik een brief met de mededeling dat de zaak verplaatst was naar xx datum. De tweede keer kreeg ik een brief met alleen de mededeling dat de zaak niet door kon gaan. Weken later kreeg ik opnieuw een brief met de nieuwe datum. Beide keren is er geen reden van afzegging opgegeven. Nu heb ik gehoord van een kennis dat zij verplicht zijn om een reden op te geven. Is dit waar?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Wetgeving
1.6K

Het beste antwoord

Zover ik weet niet als de overige zaken die belangrijker zijn uitlopen of voorrang krijgen heb je pech gehad
ronron1212
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Je kunt natuurlijk ook zelf het initiatief nemen en informatie inwinnen. Op de brieven zal toch op zijn minst een correspondentieadres of telefoonnummer staan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
•Kan mijn zitting verplaatst worden?
Nadat de zittingsdatum is vastgesteld is het niet meer mogelijk deze te verplaatsen naar een andere datum of een ander tijdstip. Indien u voor de zitting verhinderd bent, kunt u overwegen iemand te machtigen om namens u op te treden. Indien u in een bepaalde periode bent verhinderd en u wilt wel graag bij de zitting aanwezig zijn, dan is het mogelijk vooraf verhinderdata op te geven. Met deze data wordt zoveel mogelijk rekening gehouden. Echter met een verhinderperiode van langer dan 1 maand kan helaas geen rekening worden gehouden.
BRON: http://www.degeschillencommissie.nl/index-4.html?cat=9#
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
itsme
13 jaar geleden
Ik ben bang dat dit antwoord helemaal niets met de vraag te maken heeft: de geschillencommissie is geen rechtbank, en een eigen verzoek tot verplaatsing van de datum is wat anders dan als de rechtbank de zittingsdatum wijzigt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee sorry, bedankt voor de informatie maar dit is inderdaad geen antwoord op mijn vraag.