Ja, eind jaren 60 werd het verboden. Voor die tijd zijn er veel onderzoeken mee gedaan en is er naast recreatief ook medisch veel mee geëxperimenteerd.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Niet echt, wel is het 'medicinaal' gebruikt door prof. Bastiaans om mensen met het concentratiekampsyndroom te behandelen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Interessante link +
In de jaren 60 was het in irder geval legaal in USA (werd meegegeven aan soldaten in de Vietnam oorlog.
Rusland staat op het punt he terug te legaliseren.

In de West Europese landen was er lang geen sprake van LSD in de wetgeving
Tot een bepaalde wet gestemd werd.
waneer juist?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, tot het in 1966 in de opiumwet werd opgenomen. In 1976 werd het gerangschikt onder lijst 1, oftewel de hard drugs.
escape
13 jaar geleden
volgens mij is elke drugs in het begin legaal tot dat de consequenties bekent zijn. bijvoorbeeld als er nu een nieuw goedje word uitgevonden en mensen gaan dat gebruiken moet er eerst onderzoek naar worden gedaan en dan moet er nog een wet voor worden gemaakt
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Geloof niet dat het legaal was,maar wel in de jaren 60/70 veel gebruikt werd,door jeugd.