Zijn bedrijven,bv juweliers ed verplicht om grote contante bedragen,door te geven aan de belasting of justitie.?

Dit om witwas praktijken tegen te gaan.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Wetgeving

Het beste antwoord

Ja, dit is verplicht op grond van de Wet ter voorkoming witwassen en financieren van terrorisme (WWFT). De wet verplicht een clientenonderzoek in te stellen bij ongebruikelijke transacties (waarbij een transactie in contanten van 15.000 euro ongebruikelijk is). Zie bron voor meer info.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Ik weet wel dat banken transacties boven de 25000 euro moeten doorgeven.