hoeveel katten mag je volgens de belgische wet houden als huisdier?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Wetgeving
5.4K
Rieneke1
13 jaar geleden
zou het niet hetzelfde zijn als in nl?
hier is het aantal katten wat je mag bezitten niet wettelijk geregeld.
je mag gewoon geen overlast (stank, vlooien) veroorzaken.
zo nodig word je dus aangepakt op het veroorzaken van overlast, ongeacht het aantal katten.

Het beste antwoord

Er bestaat geen wet die aangeeft hoeveel dieren je juist mag houden. De wet van 14 augustus 1986 betreffende de bescherming en het welzijn der dieren zegt wel dat je je huisdieren een waardig bestaan moet garanderen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hartelijk dank voor uw reactie!!! Ik vermoedde ook al dat er geen bepaalde wet daaromtrent bestaat. en in verband met de verzorging van mijn (10) poezen is er geen enkel probleem.Zij worden behandeld als echte prinsen en prinsessen.In ruil daarvoor krijg ik veel liefde terug!

Andere antwoorden (1)

Ik denk evenveel als in Nederland.
In Nederland mag je er geloof ik 6 in huis hebben, maar ik kan dit ook fout hebben.
Ik weet iniedergeval dat je in de U.S er super veel mag hebben, dus het kan in België ook zomaar eens anders zijn.
Ik google nog ff voor je ;)

Toegevoegd na 5 minuten:
Ik heb ff gegoogled en het zijn er 7, je mag er 7 van elk soort in huis hebben. (In België)