Mag je tijdens een televisieuitzending een sigaar/sigaret roken?

Ik zag zojuist Jack van Gelder tijdens de chatsessie met Ten Cate een sigaar roken tijdens de uitzending. Ik weet dat Johan Derksen tijdens uitzendingen niet mag roken. Was dit provocerend of vind Jack van Gelder het gewoon lekker? Ik dacht altijd dat het verboden was. Ik heb er eerlijk gezegd geen enkel probleem mee, maar mag het wel?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Wetgeving

Het beste antwoord

Nee dat mag niet.
De wet geeft aan dat een medewerker recht heeft op een rookvrije werkplek. Die mensen zijn aan het werk.
Maar ook alle cameramensen etc etc

Maar!!! Zit hij in Nederland of in Zuid Afrika??? Want in ZA heeft men volgens mij geen rookverbod
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Als Jack zich in een openbare ruimte heeft bevonden tijdens de uitzending, heeft hij clandestien gehandeld.
Wanneer het een particuliere ruimte , of buiten betreft, staat het hem vrij wel of niet te roken. Tenzij er andere afspraken zijn met werkgevers, collega's enzovoort m.b.t. roken bij opnames.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
nee, eigenlijk niet
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
misschien klopt mijn antwoord niet maar ik vindt het niet aanstotelijk als ik iemand(in de uitzending )zie roken
ik bepaal zélf als ik rook of niet
alhoewel zij die astmatisch zijn roken passief mee en dat kan funest zijn.