Welke instanties mogen legitiem om een kopie van de 'visa'-paginas in een paspoort vragen?

Het betreft de pagina's ná de persoonsgegevens waarop in- en uitreis stempels en visas staan van landen die men bezocht heeft.

Picture for question
een maand geleden
in: Wetgeving
tinus1969
een maand geleden
Alleen die pagina’s of die pagina’s in combinatie met je andere persoonsgegevens.
JozefWM
een maand geleden
In combinatie. Bijvoorbeeld wanneer een instantie wil nagaan hoe lang iemand buiten Nederland verbleef in een bepaald jaar (of jaren).
ronron1212
een maand geleden
Ik snap niet waarom je dit vraagt heb je een speciale reden hiervoor?
tinus1969
een maand geleden
‘Bijvoorbeeld wanneer een instantie wil nagaan hoe lang iemand buiten Nederland verbleef in een bepaald jaar’
Lijkt me ‘uitvoering wettelijke taak’ en dat is een AVG grondslag.
JozefWM
een maand geleden
@ronron1212. Verschillende instellingen hebben verschillende regels voor de minimale of maximale duur van verblijf in het buitenland (bijv. voor werk, studie, vakantie) per jaar (de 183 dagen regeling is een goed voorbeeld). Vaststellen van de feitelijke duur van verblijf buitenland zou o.m. kunnen door paspoort pagina’s of bankafschriften op te vragen.
De vraag is of dit wettelijk mag, en zo ja, door welke organisaties.
ronron1212
een maand geleden
Ja dat mag dan dus

Geef als eerste antwoord