Tot hoeveel jaar na een medische fout kan je dit aanklagen bij een rechter?

2 maanden geleden
in: Wetgeving
tinus1969
2 maanden geleden
Medisch tuchtcollege al geprobeerd?
jc54
2 maanden geleden
Nederland of België?
Antoni
2 maanden geleden
Iemand aanklagen kan in principe alleen een officier van justitie. Je kan als gewone burger wel een zaak aanspannen, via een advocaat.

Antwoorden (1)

De verjaringstermijn om als slachtoffer de veroorzaker van het letsel aansprakelijk te stellen is vijf jaar. U moet actie ondernemen binnen vijf jaar nadat u bekend bent geworden met:

de aansprakelijke partij.
de opgelopen schade.
Stelt u het ziekenhuis of de arts niet binnen deze termijn van vijf jaar aansprakelijk, dan heeft u geen rechten meer om een schadevergoeding te vorderen. Uw vordering is dan verjaard.
fremar
2 maanden geleden