Geldt voor een bedrijf dezelfde garantievoorwaarden als voor een particulier?

Stel je hebt als bedrijf een elektrisch product gekocht. Gelden hier dezelfde regels voor als bij een consument?

4 maanden geleden
in: Wetgeving
1.9K
Utrecht
4 maanden geleden
Nee. Professioneel gebruik is veel intensiever dan normaal thuisgebruik. Het garantiebewijs van reguliere consumentenapparaten sluit de garantie bij beroepsmatig gebruik uit. Dus alleen voor industriële apparaten kan je een vergelijkbare garantie verwachte.
Thecis
4 maanden geleden
Hangtvaf van de apparatuur natuurlijk. Als je een stofzuiger klopt voor een kantoortje of een radio, dan heb je het nietnover zeer zwaar gebruik.
Ik koop zakelijk ook wel eens wat van de mediamarkt en hanteer ik de gewone garantieregels en de mediamarkt heeft daar nog nooit moeilijk over gedaan.

Antwoorden (1)

Indien het een normaal produkt is wat ook door consumenten gekocht kan worden gelden voor een bedrijf dezelfde garantie voorwaarden. Wel kan het zijn dat door een heel ander gebruik van het produkt in een bedrijf ,het produkt daar eigenlijk niet voor geschikt was. Maar dat maakt voor de garantie op zich niets uit en komt het verkeerde gebruik normaal gesproken voor rekening van de gebruiker.
Voor producten die slechts in en door bedrijven gebruikt en gekocht worden kan sprake zijn van afwijkende garantiebepalingen tov soortgelijke produkten die voor alle consumenten wordt gebruikt. Lees daarom de voorwaarden.
erotisi
4 maanden geleden
tinus1969
4 maanden geleden
Bron? Vooral omdat dit in tegenspraak is met wat hierboven in de comments is gezet.