Is deze strafbeschikking aan te vechten?

Ik heb een boete gekregen waar in het volgende staat: niet voldoen aan vordering toezichthouder, …. Feitcode E320A. Echter is er nooit gevraagd om mijn identiteitsbewijs maar als ik dit aan zou vechten word het dan het woord van de politie tegen die van mij of hoe werkt dat?

6 maanden geleden
in: Wetgeving
2.8K
tinus1969
6 maanden geleden
Waarschijnlijk niet, want woord van bos telt zwaarder. Alleen als je aannemelijk kunt naken dat datum/tijd/plaats nirt kan kloppen.
ronron1212
6 maanden geleden
Heb je getuigen bewijs nee dan wordt het betalen.
Barrie
6 maanden geleden
Ik ben weggerend en later gepakt, dit veranderd de situatie niet denk toch? Was na wildplassen weg gerend vandaar
TurfGraver
6 maanden geleden
Volgende keer dus gewoon meewerken.
Is goedkoper.
VraagAntwoord66
6 maanden geleden
Je bent weggerend. Dus heb je niet voldaan aan de vordering van de politie. Gewoon betalen zoals het hoort als je iets fout doet
AlphaLimaSierra
6 maanden geleden
Als je niet was weggerend had je enkel een bekeuring gekregen voor wildplassen en niet nog een bekeuring voor niet tonen id kaart er over heen. You win some, you lose some, zeggen sommige Engelsen.
erotisi
6 maanden geleden
Die boete heb je dus niet gekregen voor het niet tonen van je ID maar voor iets anders wat gevorderd zou zijn. Zie feitcode.
Ik zou bij om navragen waarom het dan wel gaat.
Wegrennen is niet strafbaar.

Antwoorden (2)

Bij je vorige vraag heb je aangegeven dat je bent weggerend na het vorderen van je identiteitsbewijs.
Als dit over hetzelfde incident gaat, maak je dus geen schijn van kans om dit aan te vechten. Ik zou gewoon die boete betalen, en verder niet te loslippig zijn op internet.
6 maanden geleden
Buitengewone opsporingsambtenaren helpen mee met toezicht houden op de lokale orde en veiligheid. Zij controleren of mensen zich aan de wet houden en geen overtredingen begaan, zoals het milieu vervuilen of ergens parkeren waar dat niet mag. Wat een boa mag doen, staat omschreven in de zogeheten akte van opsporingsbevoegdheid. Deze verschilt per boa.

Boa’s hebben dezelfde theoretische opleiding gehad als een politieagent, maar hebben minder bevoegdheden dan een agent. Zo kan een boa je bijvoorbeeld staande houden om je identiteit te achterhalen als hij ziet dat je een overtreding begaat. Hierbij mag hij vragen naar naam en voornamen, geboorteplaats en geboortedatum, adres van inschrijving in de gemeentelijke basisadministratie en je feitelijke verblijfsadres. Wanneer je je probeert te onttrekken aan het staande houden door weg te lopen, dan ben je niet strafbaar.

Maar let wel op: de boa mag je vastpakken als je jezelf aan het staande houden probeert te onttrekken. Je bent verplicht dit vastpakken te dulden. Onttrek je jezelf aan het staande houden door je met geweld los te rukken, dan kan je worden aangehouden voor wederspannigheid (artikel 180 Wetboek van Strafrecht).
Toegevoegd op 25 november 2023 22:03: bron
erotisi
6 maanden geleden
erotisi
6 maanden geleden
Nummer E 320: Wet administratiefrechtelijke handhaving verkeersvoorschriften
(WAHV)
p E 320 a niet voldoen aan vordering van toezichthouder, niet zijnde de vordering ter
inzage aanbieden van een identiteitsbewijs
p E 320 b onjuiste gegevens opgeven, na vordering van toezichthouder
wiens gegevens werden gebruikt en wat was de reden voor deze valse
opgave
p E 320 c niet voldoen aan de vordering van Onze Minister het rijbewijs op een
bepaalde tijd en aangewezen plaats in te leveren
als sprake is van besturen terwijl het rijbewijs krachtens de WAHV is
gevorderd, alleen K006b gebruiken
Barrie
6 maanden geleden
Dus als ik wegren later gepakt word en netjes mijn gegevens geef is dit legaal en kan ik dus de boete voor het niet voldoen aan vordering aanvechten?
erotisi
6 maanden geleden
Zou kunnen