Mag ik dit mes bestellen? En komt het door de douane?

Hallo,
Ik wil graag dit mes kopen uit Amerika. Ik twijfel alleen of hij legaal is. Ik wordt niet echt wijzer uit de wapenwet. Kan iemand mij helpen?
Dit is de link van het mes dat ik wil bestellen.

https://karambit.com/products/shop-karambits-production-karambits-delta-defender-liner-lock-assisted-opening-black-karambit?variant=45406891901250

Ik was van het van de site te bestellen van de bovenstaande link. Hoe zit het met deze douaneverplichtingen? Zijn er dan extra acties die ik zou moeten ondernemen ns het bestellen vanaf deze site? Of zal het bij bestellen probleemloos bij me deur bezorgd worden.

7 maanden geleden
in: Wetgeving
1.1K
tinus1969
7 maanden geleden
Dit lijkt me een soort vlindermes - en die zijn verboden. De aanprijzing (geschikt voor battlefield) wijst daar ook op.
Joaquin
7 maanden geleden
Ja het is een karambit die zover ik weet legaal zijn en het heeft maar 1 snijkant en een Max opengevouwen lengte van 21cm dus ik denk dat het mag maar ik heb hier geen verstand van
erotisi
7 maanden geleden
Als je het lemmet er met je vingers uit moet trekken en dus met geen soort springveer opent is het een gewoon legaal zakmes.
Castle
7 maanden geleden
Deze messen kun je ook gewoon in Nederland kopen.

Antwoorden (1)

Een Karambit mes is niet verboden als het mes niet aan twee kanten een snijgedeelte heeft of (in uitgevouwen toestand) niet langer dan 27 centimeter is.

Het Karambit mes kan door feiten en omstandigheden van aantreffen echter wel onder de Wet Wapens en Munitie categorie 4 vallen. Bijvoorbeeld als het als wapen wordt gebruikt. Maar het is geen probleem als je het mes gebruikt om te hobbyen, voor de survival of om thuis te verzamelen.

Helaas is net vandaag de website van de Belastingdienst in onderhoud. Zodra die weer werkt kun je op https://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/connect/nl/internetaankopen/internetaankopen vinden wat de regels en eventuele extra kosten zijn van iets online buiten de EU te kopen.
Amadea
7 maanden geleden
Joaquin
7 maanden geleden
Top dankjewel ja het is gewoon om te verzamelen dus dat komt goed dankje voor je reactie