Kan een woningbouwvereniging je maatschappelijk werk opleggen of niet?

Ik veroorzaak geen overlast en heb goed huurdersverkaring. Ben wel slachtoffer van burenoverlast. Ik wil geen hulpverlener.

Kan ik dit weigeren? Ik heb geen contract met een zorgovereenkomst en ben ook geen zorgmijder maar een productief burger in de samenleving. graag advies.

8 maanden geleden
in: Wetgeving
tinus1969
8 maanden geleden
Heb je al gesproken mrt dat maatschappelijk werk? Wat heeft de verhuurder gezegd dat dat maatschappelijk werk gaat doen?
Ikhebgeenidee
8 maanden geleden
Wat is de reden dat de woningbouw dat zou (willen) doen?
Zal niet zonder reden zijn
Inekez1
8 maanden geleden
Je mag zo'n gesprek weigeren. Maar als jij degene bent die klaagt over de buren is zo'n gesprek wel het begin van een oplossing tussen jou en de buren. Als je dat weigert, moet je daarna ook niet meer klagen over burenoverlast.
tinus1969
8 maanden geleden
Ik ben iets genuanceerder dan Inekez1: je hoeft niet mee te werken, maar vaak is het effectiever om met de woningbouw en maatschappelijk werk te praten en jouw verhaal te vertellen, dan om ze buiten de deur te houden.
tinus1969
8 maanden geleden
Mag ik vragen wat voor overlast er is?

Geef als eerste antwoord