Wat betekent een driehoekig geel verkeersbord met een rode rand. Zie toevoeging.?

Er staat een dikke zwarte pijl naar boven op en een smallere zwarte pijl naar rechts.
Ik kan dit verkeersbord nergens op internet terugvinden.

8 maanden geleden
in: Wetgeving
2.8K
tinus1969
8 maanden geleden
Waar stond dit bord ongeveer? Ergens in Nederland? Zweden?
Pieterke
8 maanden geleden
Ja in Nederland in een gewone woonwijk.
Ritsuka
8 maanden geleden
Heb je een foto?
Pieterke
8 maanden geleden
@Ritsuka. Nee, ik heb geen fototoestel en ook geen smartphone. Ik heb de straat ook opgezocht op Google Maps maar daar is het verkeersbord niet duidelijk te zien dus een printscreen kan ook niet.
Ritsuka
8 maanden geleden
Heb je de lijst 'verkeersborden RVV 1990' erbij gepakt? Daar zou hij op moeten staan
Pieterke
8 maanden geleden
@Ritsuka. Daar staat het bord niet bij. Wel een driehoekig wit bord met rode rand en dezelfde pijlen maar "mijn" bord is hartstikke geel. Bedankt allebei voor de reacties.

Het beste antwoord

Dit bord geeft een voorrangskruispunt aan. Hierbij heb je voorrang van verkeer van rechts.
Volgens internationale afspraken moet dit bord een gele of witte achtergrond hebben.
SimonV
8 maanden geleden
Pieterke
8 maanden geleden
Ja, dit bord bedoel ik. Dank je SimonV.

Andere antwoorden (1)

Misschien heeft iemand dit verkeersbord uit Zweden meegenomen en daar voor de grap geplaatst? Zoals de beschrijving is lijkt dit het meest op A29-13, een waarschuwingsbord voor een kruispunt dat aan weggebruikers op de verbindingsweg aangeeft dat zij verplicht zijn om óf te stoppen óf af te slaan.
Amadea
8 maanden geleden
Pieterke
8 maanden geleden
Bedankt voor je reactie. Ik denk niet dat het als grap is neer gezet. Het staat er al een hele tijd, dan was het waarschijnlijk wel verwijderd.