Het antwoord luidt: nee.

Het fietsje op het onderbord is geen snorfiets. Daarvoor wordt het aparte bromfietssymbool gebruikt.
Bron: RVV art. 67 lid 3, (“Symbolen op onderborden hebben dezelfde betekenis als die welke in bijlage 1 zijn opgenomen”) ,dat met een link verwijst naar Bijlage 1, waar de uitleg van de symbolen fiets en (snorfiets=) bromfiets het onderscheid bevestigt aan de hand van de duidelijk van elkaar verschillende verbodsborden C13 en C14.
Voor snorfietsen en bromfietsen wordt het symbool van bord C13 gebruikt, en voor fietsen C14.

Bron: https://wetten.overheid.nl/jci1.3:c:BWBR0004825&hoofdstuk=III&paragraaf=2&artikel=67&z=2023-01-01&g=2023-01-01
.
Een elektrische fiets (dus een ‘fiets met trapondersteuning’ ) mag wél linksaf, want dat is een fiets.
Een snorfiets (bromfiets met blauwe nummerplaat) is echter een bromfiets.
Toegevoegd op 24 juni 2023 01:06: tekst
10 maanden geleden