Per vliegtuig (KLM) naar Praag kan ik voor vrienden daar wijn en kaas meenemen?

Wijn en kaas in de speciaalzaak gekocht. Hoe moet ik dat meenemen in het vliegtuig.?

een jaar geleden
in: Wetgeving
1.6K
tinus1969
een jaar geleden
Wijn wordt lastig - mag niet in handbagage en voor ruimbagage lijkt een fles me te breekbaar.
Kaas is geen issue.

Antwoorden (2)

Alleen voor eigen gebruik en neem je teveel mee dan moet je het aangeven bij de douane bij terugkomst.
een jaar geleden
Het is over het algemeen toegestaan om wijn in je ingecheckte bagage mee te nemen op een vliegtuig, maar de hoeveelheid kan beperkt zijn door lokale regels en beperkingen. Kijk even per luchtvaartmaatschappij en het land van bestemming.
een jaar geleden