Is stealthing in het buitenland strafbaar?

Zo ja in welk land en is dat verkrachting?
Waar komt het woord stealthing etymologisch eigenlijk vandaan?

erotisi
een jaar geleden
in: Wetgeving
1.2K

Antwoorden (2)

Ja, in steeds meer landen is stealthing opgenomen in het Wetboek van Strafrecht. In Zwitserland is een man veroordeeld voor verkrachting vanwege stealthing. Ook in België, het Verenigd Koninkrijk en Australië zijn mensen veroordeeld.

De term is afgeleid van het Engelse woord voor "heimelijk doen".

Wanneer een condoom zonder toestemming wordt verwijderd, loopt het slachtoffer kans op soa’s (waaronder het levensbedreigende hiv-virus). En vrouwelijke slachtoffers lopen bovendien kans op zwangerschap. Het is dus een vorm van verkrachting.
Amadea
een jaar geleden
Stealthing is het verwijderen of verbergen van een condoom tijdens seksueel contact zonder toestemming van de andere partner. In veel landen is stealthing strafbaar, maar de straffen verschillen per land. In sommige landen is het een misdrijf, terwijl in andere landen het als een civiele inbreuk wordt beschouwd.
10 maanden geleden