Mag je in de beschreven situatie een nieuwe schuur plaatsen zonder vergunning?

Stel dat je een huis met tuin koopt, waarvan er achterin de tuin een schuur staat die meer dan twintig jaar geleden illegaal is gebouwd (zonder vergunning). Er zijn ook al andere ruimten aangebouwd, waardoor het bouwoppervlakte eigenlijk niet had toegestaan dat de schuur gebouwd werd. Toch staat deze er al tijdens de koop. Je komt hier pas achter nadat je het huis hebt gekocht en blijkt dat de schuur ook nog eens asbest blijkt te hebben. Mag je dan de schuur afbreken en hem vervangen voor een nieuwe, of zou je hiervoor alsnog aanvraag voor moeten doen?

een jaar geleden
in: Wetgeving
1.6K
TurfGraver
een jaar geleden
Nee dat mag niet.
Illegaal bouwwerken verjaren niet.
TurfGraver
een jaar geleden
Nog even wat extra info, en wat je kunt doen.
https://www.vergunningsadvies.nl/nieuws/illegaal-verbouwd-wat-nu

Geef als eerste antwoord