Hoeveel uur mag je werken tijdens je stage?

Hallo,

Ik ga de komende 5 maanden stage lopen (40 uur per week).

Nu moet ik natuurlijk ook nog rondkomen dus ga ik hiernaast nog 20 uur werken per week. Ik vroeg mij af of dit volgens de wet mag of dat ik hier gezeur mee ga krijgen. Zelf heb ik er niet zoveel problemen mee, naast dat ik niet veel keus heb.

een jaar geleden
in: Wetgeving
1.1K
TRD
een jaar geleden
(Ik ben boven de 18)
jc54
een jaar geleden
Je moet 20 uur per week werken om rond te komen, dus je krijgt voor je stage geen loon (misschien wel onkostenvergoeding). Je kunt onderscheid maken tussen 20 uur werk en 40 uur praktijkonderwijs. Je krijgt zo wel een volle agenda, maar het is niet verboden.
tinus1969
een jaar geleden
Ook mbt je stage geldt de arbeidstijdenwet. https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/werktijden/vraag-en-antwoord/wettelijke-regels-werktijden-en-rusttijden
60 uur per week mag dus waarschijnlijk net wel igf net niet.
Let er vooral op, dat die regels er niet voor niets zijn. Als je moe bent, leer je minder en maak je meer fouten.

Geef als eerste antwoord