Wat kun je doen tegen parkeeroverlast in de buurt?

Bij een evenement zitten onze straten in de buurt vol met foutgeparkeerde auto's. Politie rijdt voorbij, doet helemaal niets. De hele buurt is er klaar mee. De gezamenlijke binnentuin met speelplaats is elke keer vol geladen met fout geparkeerde auto's. De politie en gemeente is gewaarschuwd, weet ervan maar doen niets. Wat kunnen we zelf als buurt doen, zonder escalatie? Mag je het heft in eigen handen nemen, zo ja. Tot hoever?

een jaar geleden
in: Wetgeving
1.8K
TurfGraver
een jaar geleden
Heft in eigen handen nemen mag niet.
Een petitie bij gemeente indienen wel.
Verwijderde gebruiker
een jaar geleden
Bij de gemeente een vergunning aanvragen als er een evenement is?
Je kunt bij de gemeente betaald parkeren aanvragen maar dat vind de buurt niet leuk natuurlijk.
Parkeervergunningen aanvragen wordt je ook niet blij van want dat raakt jullie portemonnaie.
Als het structureel vol staat is de laatste optie misschien wel wat maar hou er wel rekening mee dat dat maanden tot jaren kan duren.
En anders toch maar voor lief nemen....

Antwoorden (2)

Je hebt het democratisch recht om te demonstreren.

Maak lawaai (letterlijk en figuurlijk)

Zet b.v. protestborden bij foutgeparkeerde auto's.
Je zou kunnen overwegen als protest de straat eens af te zetten waardoor het foutparkeren onmogelijk wordt.

Maar maak het niet te gek. Ga geen auto's vernielen of verslepen o.i.d.

Kondig dergelijke protesten wel even aan bij de gemeente. Dat voorkomt misverstanden en wellicht is het pro-aktief een trigger voor de gemeente (en dus de politie) om foutparkeerders nu eens wél aan te pakken.
Ozewiezewozewiezewallakristallix
een jaar geleden
Bel de brandweer bij concrete overlast, met de klacht dat hulpdiensten onvoldoende toegang hebben.
tinus1969
een jaar geleden