Mag je als student om lichamelijke troost vragen aan de docent waar je een speciale band mee hebt?

Dit vraag ik omdat ik een hele speciale band heb met mijn oud leraar, waar ik echt alles bij kwijt kan en soms heb ik ook de behoefte om een omhelzing van hem. Dit is geen verliefdheid oid maar het voelt als een vaderfiguur. Is dit normaal?

een jaar geleden
in: Wetgeving
2.5K
tinus1969
een jaar geleden
Geen goed odee. Je brengt deze man in een lastig parket omdat dit gezien kan worden als machtsmisbruik van zijn kant als hij er op in gaat.
crispy
een jaar geleden
Is het een docent of een voormalig docent?
Als het een voormalig docent is, hoe lang ben je al van die school af?
Oswald
een jaar geleden
Is niks mis mee, zolang je het maar niet overdrijft.

Antwoorden (1)

Dit mag. En een docent mag ook best een troostende knuffel geven.

Het probleem is echter dat een goed bedoelde knuffel verkeerd uitgelegd kan worden. In de huidige tijd kan dat tot problemen leiden voor de betreffende docent. Velen zijn daarom extra voorzichtig met lichamelijk contact en vermijden het liever. Omdat je hem ineen lastig parket kunt brengen is het niet verstandig dit van hem te vragen.
Ozewiezewozewiezewallakristallix
een jaar geleden
Amadea
een jaar geleden
Zou het nog verschil maken of het een oud-leraar of een huidige docent betreft?
Ozewiezewozewiezewallakristallix
een jaar geleden
Ik ben bang dat tegenwoordig alleen het leeftijdsverschil al maakt dat een goed bedoelde knuffel verkeerd uitgelegd kan worden. Wat dat betreft is het huidige tijdsgewricht op dit terrein veel te ver doorgeschoten, als je het mij vraagt. Maar als volwassenen man moet je er in relatie tot een kind wel rekening mee houden. Met nadruk: we hebben het hier over een troostende knuffel en niet meer dan dat.