India heeft momenteel uitleveringsverdragen met 48 landen. Dat zijn alfabetisch:
Afghanistan, Australië, Azerbeidzjan, Bahrein, Bangladesh, België, Bhutan, Brazilië, Bulgarije, Canada, Chili, Egypte, Filipijnen, Frankrijk, Duitsland, Hongkong, Indonesië, Iran, Israël, Koeweit, Litouwen, Malawi, Maleisië, Mauritius, Mexico, Mongolië, Nederland, Nepal, Oekraïne, Oezbekistan, Oman, Polen, Portugal, Rusland, Saoedi-Arabië, Spanje, Tadzjikistan, Thailand, Tunesië, Turkije, Verenigd Koninkrijk, Verenigde Arabische Emiraten, Verenigde Staten van Amerika, Vietnam, Wit-Rusland, Zuid-Afrika, Zuid-Korea en Zwitserland.

Daarbuiten heeft India uitleveringsregelingen met Antigua en Barbuda, Armenië, Kroatië, Fiji, Italië, Papoea - Nieuw-Guinea, Peru, Singapore, Sri Lanka, Zweden, Tanzania en Nieuw-Zeeland.

Om het verschil uit te leggen: Nederland heeft wel een uitleveringsverdrag met India, maar er worden geen Nederlandse onderdanen aan India uitgeleverd en andersom. Dus het is niet geregeld dat een Nederlander die in India is veroordeeld naar Nederland kan reizen om hier zijn straf uit te zitten. En iemand die in India verblijft maar vervolgens wordt verdacht van het beroven van een Nederlandse bank wordt niet standaard door India aan Nederland uitgeleverd. Daar moet het openbaar ministerie eerst een verzoek voor doen.
Amadea
een jaar geleden