Kan ik mijn lange afstands relatie laten overvliegen voor iniedergeval 3 maanden of eventueel langer?

een jaar geleden
in: Wetgeving
1.5K
ronron1212
een jaar geleden
Waar vandaan?
tinus1969
een jaar geleden
Overigens heeft een Amerikaan vziw geen visum nodig voor verblijf t/m 90 dagen.

Antwoorden (1)

Het maakt groot verschil of hij een visum nodig heeft om in Nederland toegelaten te worden, of dat hij geen visum nodig heeft en alleen zijn paspoort.

Woont hij in een land dat visumplichtig is voor Europa, dan geeft de Nederlandse ambassade in het land waar hij woont, hem alleen een visum voor 3 maanden als hij verbonden is met dat land.
Dat wil zeggen dat het zeker is, dat hij na 3 maanden in Nederland zal terugkeren, en niet als illegaal hier onderduikt.

Hij is verbonden met zijn land als hij daar, bijvoorbeeld:
- een vaste baan heeft
- een huis
- kinderen
- een auto
Heeft hij niets van dit alles, dan kun je het vergeten. Dan krijgt hij geen visum.

In dit land worden wel elk jaar duizenden zogenaamde asielzoekers toegelaten, maar voor mensen met een relatie in het buitenland is helemaal niets mogelijk.

https://www.juridischloket.nl/familie-en-relatie/buitenlandse-partner-of-gezin/buitenlandse-partner/
een jaar geleden
TurfGraver
een jaar geleden
Hij zou hier heen kunnen komen en asiel aanvragen.
tinus1969
een jaar geleden
@Turfgraver; dan zit hij in een opvangcentrum.
TurfGraver
een jaar geleden
Maar wel hier.
En waarschijnlijk voor langer dan 3 maand.
TurfGraver
een jaar geleden
Ik bedoel maar:
"In dit land worden wel elk jaar duizenden zogenaamde asielzoekers toegelaten, maar voor mensen met een relatie in het buitenland is helemaal niets mogelijk."
Hij kan ook de zelfde weg bewandelen als deze 'mazelpikken'.
Jussie
een jaar geleden
Hij heeft gewoon een woning en familie hoor in Amerika.
Even buiten het asielzoeker stukje om.. Vind ik het inderdaad belachelijk dat het zo moeilijk moet zijn om iemand hier langer bij mij te krijgen. Zeker als het gaat om relatie of zelfs vriendschappen. Moet toch wel wat mogelijk zijn?
tinus1969
een jaar geleden
@Jussie dan moet je trouwen. Als hij een baan heeft, kan hij tochbook niet zomaar 3 maanden komen?
Amadea
een jaar geleden
Laat je door een vriend(in) of familielid aanmelden voor de All you need is love-kersteditie. Dan regelt de televisieomroep, indien jouw situatie aanleiding geeft om te worden geselecteerd, de overkomst!
tinus1969
een jaar geleden
Maar ook Allyouneedislove kan geen verblijf van meer dan 3 maanden regelen.