Moet je op een bromfiets met aanhanger naast een kenteken met NL sticker ook een EU sticker voeren als je naar het buitenland gaat?

Als je met een bromfiets met aanhanger naar buitenland gaat, dan moet er natuurlijk het kenteken op én een NL-sticker, maar is een EU-sticker (blauw ovaal met gele sterren en EU in het midden) ook verplicht?

Ik meen dit ooit gelezen te hebben.

2 jaar geleden
in: Wetgeving
1.1K

Het beste antwoord

Nee, een NL-sticker is meer dan voldoende als je naar het buitenland gaat.
Dit geldt ook voor bromfietsen met aanhanger.

Artikel 37 lid 2 van het Verdrag van Wenen uit 1968 inzake het wegverkeer:
Bij elke aanhangwagen die aan een motorvoertuig is gekoppeld en krachtens artikel 36 van dit Verdrag verplicht is om aan de achterzijde een kenteken te dragen, moet aan de achterzijde het onderscheidingsteken van de staat waar het registratienummer is toegekend zijn aangebracht.
SimonV