Moet je verplicht je camera aan tijdens online les als je docent erom vraagt?

Door de coronapandemie hebben we veel online les. De meeste klasgenoten hebben dan geen camera aan, tot ergenis van docent. De ene leraar geeft er meer om dan de ander, en soms wordt ons gevraagd om alsnog onze camera aan te doen. Ben je dit dan verplicht?

1.5K

Antwoorden (2)

Mogelijk heeft de school hier regels over opgesteld, tijdens de coronacrisis. Maar dat is eigenlijk helemaal niet zo interessant. Als je docent je hier om vraagt, dan hoor je hier gewoon aan mee te werken. Dat heeft met goed fatsoen te maken. Communicatie werkt namelijk beter als je elkaar ook kan zien. De vraag stellen of het ook verplicht is en mogelijk de grenzen proberen op te zoeken draagt niet bij aan een goede verstandhouding tussen jou een de docent.
AlphaLimaSierra
3 jaar geleden
Het stukje fatsoen even ter zijde (en ook daar ben ik het niet mee eens overigens, iets doen omdat de docent het vraagt is geen fatsoen...)

Dit jan niet verplicht worden. Thuis is thuis en school is school. Of er moet zo'n kromme wet zijn opgesteld dat dit ineens kan. En dat is naar mijn weten niet gebeurd.