Is het strafbaar om kruidenplanten in een park te planten?

We hebben een en ander over van de feestdagen en het is zo zonde.

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
in: Wetgeving
Ritsuka
3 jaar geleden
Zet ze op een weggeefhoek op FB
Inekez1
3 jaar geleden
Kun je ze niet in een potje in de vensterbank zetten?
SingingCoyote13
3 jaar geleden
misschien heeft een van je buren/familie nog plek voor een plantje
buiten overleven ze denk ik niet zo makkelijk
HannekeJanssen
3 jaar geleden
Je kunt de kruiden ook drogen (ligt er een beetje aan welk kruid). Ik doe dat altijd in een papieren zak, heb nu wat zakken op de verwarming liggen (die laag staat), als de kruiden droog zin gaan ze in een potje in het kruidenrek, voor gebruik later.

Antwoorden (1)

strafbaar zal het niet meteen zijn, maar nuttig ook niet. Waarschijnlijk zijn het plantjes die je ind e supermarkt gekocht hebt. Die zijn over het algemeen niet gekweekt om een lang leven te hebben, en in dit seizoen zullen ze niet lang overleven buiten. Binnen ook niet trouwens. je kunt nog kijken of je ze in kunt vriezen, hoewel dan vaak ook veel van de smaak verloren gaat
anneliez
3 jaar geleden
bamibal
3 jaar geleden
Ik denk toch dat daar wel wetgeving over is. Ik vermoed dat het wel degelijk verboden is om planten in de openbare ruimte te planten, zeker als het uitheemse of woekerende soorten zijn. Bij kruidenplantjes zal het wel meevallen, maar toch kan bijvoorbeeld munt behoorlijk woekeren.