in staten waar de doodstraf nog is krijgt de veroordeelde de doodstraf omdat hij een moordenaar is..
of die meerdere moorden hebben gepleegd
t is wel dat vaak de ter dood veroordeelde al een lange gevangenisstraf erop heeft zitten of al jaren in de dodencel verblijft voor de doodstraf word uitgevoerd
er zijn ook gevallen bekend van ter dood veroordeelden waar de doodstraf is omgezet in levenslang
want t is de staat die toestemming moet geven
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Geheel afhankelijk van de tekst in het wetboek van de landen waar de doodstraf nog wordt toegepast.
Niet alleen moord kan tot de dood veroordelen tot gevolg hebben. In tijd van oorlog kan zelfs deserteren een rede voor de doodstraf zijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Vroeger in het "Wilde Westen" was paardediefstal al reden genoeg om je op te hangen.